Przejdź do głównej zawartości

Różne, ważne sprawy

Po pierwsze, pozwoliłem sobie, stworzyć, jako donum in memoria, drobną, papierową publikację swoich zdjęć w formie broszury. Będę ją rozprowadzał, najpierw wśród najbliższych i rodziny, następnie wśród bliższych i dalszych znajomych. Bardzo mało gości tutaj zagląda, ale niektórzy z Was mogą wkrótce zostać obdarowani. Nakład będzie niewielki, można powiedzieć, że mikroskopijny - pozycja jest absolutnie unikalna, na tzw. rynku wydawniczym i nie znajdziecie jej nigdzie indziej. Broszura zawiera szesnaście moich fotografii w formacie 17x17 cm, które wybrałem ze zdjęć wykonanych w 2023 roku w formacie 6x6, plus zdjęcia, na pierwszej i ostatniej stronach okładki. Dzisiaj, wraz tą informacją ujawniam zdjęcie okładki wydruków próbnych. Mam nadzieję, że zdjęcia będą się Wam podobały, a już jestem bardzo zadowolony z jakości pracy drukarni Vespa Druk!

*

Po drugie, chciałem podziękować, za prezenty urodzinowe!
To wydruki moich zdjęć:
jeden na płótnie w formacie 30x30 cm w czarnej ramie,
trzy wydruki na papierze fotograficznym w formacie 30x30 cm w dwóch gradacjach, czyli razem 6 wydruków, do oprawienia.

*

Po trzecie, jeszcze jeden prezent urodzinowy, czyli tzw. duży mieszek do fotografii macro (ang. Exakta DKL Versal Close up Copying Macro Bellows), produkcji firmy Ihagee z Drezna w NRD, wraz z obiektywem "aus Jena T" 2.8/50 (Carl Zeiss Jena Tessar - rebrandowany z powodu procesów o prawo do używania nazwy) z mocowaniem Exakta - nowość w kolekcji. Ciekawostką jest, że tylne mocowanie, od strony aparatu, zostało zmienione na M42, czyli dostosowane do aparatów z takim mocowaniem obiektywu np. Praktica i Zenit. Oryginalne mieszki produkowane przez Ihagee, jako akcesoria do aparatów Exakta, miały mocowanie Exakta po obu stronach (tutaj obie strony mieszka noszą cechy mocowania Exakta - przetłoczenia w miejscu zamka bagnetu mocowania obiektywu) a podobne, produkowane przez koncern Pentacon, dla aparatów Praktica, miały obustronnie mocowanie typu M42, bez charakterystycznych cech wskazujących na możliwość zastosowania mocowań Exakta. Warto pamiętać, że w latach 70. firma Ihagee, została włączona do koncernu Pentacon i wkrótce zakończono produkcję aparatów Exakta i dedykowanych do nich akcesoriów.  

Zapraszam do odwiedzania moich innych miejsc w sieci.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Forsowanie Fomapan 400@3200

Niedawno, na pewnej fejsbukowej grupie ujawniłem, że zamierzam naświetlić film negatywowy Fomapan 400 , jako czulszy o trzy działki, czyli na ISO 3200 a następnie, wywołać go forsownie do ISO 3200 w wywoływaczu typu Fomadon R09 . Zaraz podniosły się głosy, że: Po pierwsze, Fomapan 400 , nie nadaje się do forsowania. Ciekawe, dlaczego? Odpowiedzi brak! Po drugie, że efekty będą fatalne, że zadymienie, że ziarno, ale brak odnośników do przykładów... Nikt nie podał przykładów owego fatalnego efektu, za to jeden z kolegów, przysłał mi prywatnie link do swojego folderu z tak naświetlonymi i wywołanymi zdjęciami - zastrzegając, że ziarno duże i że nie bardzo podoba mu się rezultat. Mnie jego zdjęcia się bardzo spodobały, więc postanowiłem powtórzyć jego procedurę. Jako uwagę główną, trzeba podać, że puryści uważają wywołanie forsowne za błąd! Według zasad rzemiosła, bo nie sztuki (!!!), negatyw należy naświetlić nominalnie, lub lekko (o pół działki?) prześwietlić i wywołać zgodnie z zalec

Powstanie Warszawskie 1944 – Wspomnienie o moim Ojcu w 80. rocznicę "Godziny W"

Postanowiłem, by w 80. rocznicę "Godziny W" opublikować, tutaj na blogu, oraz szczególnie, na kanale YouTube , skromny, fotograficzny projekt, jako wspomnienie o moim Tacie, uczestniku Powstania Warszawskiego . W każdym z kluczowych miejsc, które kojarzę z Jego opowieścią o Powstaniu, od 1 sierpnia do 2 października 1944, chciałem zrobić po jednym zdjęciu, aparatem, który do niego należał. Długo wzbraniałem się, przed samodzielnym występem przed kamerą, obawiając się, że wypadnę, „jak Biden podczas debaty z Trumpem”, ale ostatecznie zdecydowałem się, na to, więc powstał zarówno film, jak i zdjęcia i dodatkowo slideshow, jako trailer promocyjny . Nie będę dłużej opisywał filmu, nie podam też opisów zdjęć, bo wydaje mi się, że film powie więcej i lepiej o całej koncepcji na wspomnienie i historii, którą chciałem przedstawić. Generalnie, chodziło mi o to, aby historia, nie umierała wraz z człowiekiem, a w dużej mierze, tak właśnie się dzieje. Tutaj link do biogr

Kolor poza kontrolą

Zastanawiałem się, czy ten wpis powinienem zatytułować " Porażki ...#2 ", czy " Zabawy ...#2 ", więc otrzymał swój indywidualny tytuł. A zaczęło się od tego, że podczas odnawiania jednego z pokojów i robienia porządków w moich "zasobach", znalazłem kasetę z nienaświetlonym, kolorowym filmem małoobrazkowym, dwunastoklatkowym typu 135 . Był to film Konica Centuria Super o nominalnej czułości ISO 100/21 DIN . Zupełnie nie pamiętam, ani skąd, ani kiedy w mojej szufladzie ten film się znalazł. Używałem filmów Konica około 30. lat temu, kiedy brakowało filmów Fuji , które lubiłem najbardziej, lub chciałem nieco zaoszczędzić, bo filmy Konica , były sporo tańsze, ale wtedy były to kasety z ładunkiem 36. a przynajmniej 24. klatki. Możliwe, że ten, od kogoś dostałem, ale naprawdę, nie mam pojęcia, skąd się u mnie wziął. Owe 30 lat temu, używane przeze mnie filmy były nowe, naświetlałem je nominalnie i były wywoływane niezwłocznie po naświetleniu w automacie Fu